Fashion • Lifestyle • Beauty

Dream Holiday: Mauritius!

Hi loves.

Deze zomervakantie ben ik naar Mauritius geweest. Wat een prachtig land was dat zeg en ik ga er jullie allemaal meer over vertellen in deze post! Dus als je benieuwd bent, lees lekker verder.

Land

Het eiland is ongeveer zo’n 2040 km2 groot. Dus een klein eiland is het zeker. Een taxichauffeur vertelde ons dat we in 2,5 uur het hele eiland rond konden rijden. Het ligt ongeveer 800 km van Madagaskar af. Dat is nogal een eindje. We moesten er betalen met de Mauritiaanse Rupee (MUR). De hoofdstad is Port Louis, wij zijn hier zelf ook geweest. Ik vond het echt een prachtige stad. Grotendeels van de mensen die in Mauritius wonen spreken Frans en er is ook een deel dat Engels spreekt. De bewoners hebben een beetje een Indiase uitstraling en zijn allemaal super vriendelijk.

Resort

Wij zaten in het resort Trou Aux Biches. Dit was bijna het allermooiste van de hele reis, alles was zo perfect geregeld daar. Wanneer we aankwamen op het resort werden we warm ontvangen door een aantal werknemers. We werden meteen met golfkarretjes naar onze huisjes gebracht. Wij hadden een Villa voor 6 personen, maar echt WAUW, wat was dat fantastisch. Het eten in het restaurant was echt heel erg goed. Ze hadden er verschillende restaurant. Daar hebben we dan ook 5 avonden gegeten.

Aan onze villa hadden we een zwembad zitten. Elk huisje had een eigen zwembad, dacht was echt een pluspunt. Nou was het water wel ijskoud, maar dat maakte de pret er niet minder op! Ook lag het resort meteen al aan de zee. En moesten we dus 2 minuten lopen en zaten we op een prachtig zandstrand met de helder blauwe zee.

Bezienswaardigheden

Wij hebben genoeg bezienswaardigheden gezien tijdens deze reis. Er was echt overvloed aan leuke activiteiten. Wij hebben er 3 gedaan en dus nog best wel veel voor als je er 10 dagen bent. Maar het was het zeker allemaal waard. Als eerst zijn we op een speedboot geweest. Dit was een dolfijnentour. Je ging varen met deze boot en dan zou je als het goed is Dolfijnen zien. Wij hebben wilde dolfijnen gezien! En nog veel leuker, we hebben er ook nog mee gezwommen. Dat is het aller vetste wat ik ooit in mijn leven heb gedaan.

Twee dagen erna zijn we met een bus een tour wezen maken over het hele eiland. Hier zouden we alle bijzonderste bezienswaardigheden zien. Naar mijn idee is dit helemaal gelukt! We hebben de Chamarel Waterfalls en de Seven Colours of Earth gezien. Dit waren echt gave activiteiten. Ik was echt verbijsterd toen ik de 100 meter hoge waterval zag en het is echt een enorm gaaf uitzicht. De zeven kleuren aarde vond ik zelf meer een afstreep bezienswaardigheid, maar dat maakt het niet minder bijzonder. Het is wel heel bijzonder om een keer zoiets aparts te zien. Bij deze bus tour hoorde ook nog het bezoeken van een rum fabriek. Dit was voor mij net iets te. Ik hou zelf niet zo van rum en heb dus ook niet geprobeerd maar het zag er allemaal wel heel erg mooi uit. Het verbaasde me dat het nog op zo’n natuurlijke manier gemaakt wordt.

Als laatst hebben we wat kleinere bezienswaardigheden bekeken. Dit was veel minder commercieel. Je merkte het meteen aan de hoeveelheid mensen die er zit op de locatie bevonden. Wij hebben hierbij in een klein lokaal restaurantje gegeten. Ik vond het eten echt niet lekker, maar het idee was wel heel erg leuk. We kregen een soort grote wrap. En deze kon je dan opeten met verschillende sausjes. De wrap zelf was wel heel erg lekker haha. Daarna zijn we naar een aantal hindoeïstische tempels geweest. Ik vond het erg interessant hoe ze te werk gaan met de stipjes op hun voorhoofd. Maar ook de tempels waren prachtig om te zien. Deze waren heel erg klein, maar als je goed op de details lette kon je goed zien dat ze erg om mooie beelden geven.

Het weer was niet heel erg goed. We hebben veel regen gehad en het was er niet heel erg warm. Nou was het voor ons wel goed dat het niet enorm warm was, aangezien we veel excursies gedaan hebben. Als het tijdens een excursie 30°C is het ook echt niet te doen. Dus het was voor deze vakantie echt goed weer. De regen heeft vooral ’s avonds stand gehouden, daarom was het in de ochtend vaak al weer droog.

Het is wel een aantal dagen warm. Waardoor we dus ook wel een lekker kleurtje gekregen hebben. Als je eenmaal in de zon ging liggen en er waren geen wolken, dan was het op een gegeven moment wel echt enorm warm!

Al met al, was het gewoon echt eens super gave vakantie om nooit meer te vergeten! En ook zeker aan te raden!

Share:

6 comments so far.

6 reacties op “Dream Holiday: Mauritius!”

1. Fleur schreef:

Ik krijg letterlijk vlinders in mijn buik na het lezen van dit artikel! Wat een droom vakantie zeg en je hebt echt prachtige foto’s gemaakt! Om jaloers op te zijn ♥

2. laura schreef:

Wat ziet dat er heerlijk uit!!! I wanna go thereeeeee

3. Mariëlle schreef:

Oooh mag ik dit nu meteen alstublieft??